Grupa TelForceOne, notowany na GPW w Warszawie lider rynku akcesoriów mobilnych i producent telefonów komórkowych, po raz kolejny wypracował bardzo dobre wyniki finansowe. Grupa zanotowała niemal 100% wzrostu przychodów r/r oraz wzrost zysku netto o ponad 170% r/r. U podstaw poprawy wyników leży wyższa sprzedaż we wszystkich kategoriach produktowych oraz dalsze utrzymywanie dyscypliny kosztowej.
Grupa TelForceOne w okresie trzech pierwszych kwartałów br. zanotowała znaczny wzrost sprzedaży – przychody Grupy wyniosły 197,4 mln zł, co oznacza wzrost o 99,1% w stosunku do analogicznego okresu 2013 r. – Dynamiczny wzrost przychodów związany jest głównie ze zwiększeniem udziałów w ofertach krajowych i zagranicznych sieci handlowych w oparciu o podpisane wcześniej umowy oraz nawiązaniu współpracy z kolejnymi sieciami handlowymi. Warto podkreślić, że wzrost sprzedaży został odnotowany we wszystkich kategoriach produktów i kanałach dystrybucji – mówi Wiesław Żywicki, Wiceprezes Zarządu TelForceOne.
W okresie 1-3Q2014 Grupa wypracowała 43,9 mln zł zysku brutto ze sprzedaży (wzrost o 48,4% r/r), natomiast zysk operacyjny osiągnął poziom 9,5 mln zł (wzrost o 96,9% r/r). Zysk EBITDA wyniósł 11,3 mln zł (wzrost o 83,9% r/r), a zysk netto 5,5 mln zł (wzrost o 171,3% r/r). Grupa utrzymała poziomy marż na podobnym poziomie, jedynie marża brutto była nieco niższa niż rok wcześniej. - Dynamiczny wzrost przychodów w Grupie związany jest głównie ze zwiększeniem udziałów w ofertach krajowych i zagranicznych sieci handlowych w oparciu o podpisane wcześniej umowy oraz nawiązaniu współpracy z kolejnymi sieciami handlowymi – wyjaśnia Wiesław Żywicki. Marża brutto na sprzedaży w 1-3Q2014 wyniosła 22,2%, marża EBIT 4,8%, marża EBITDA 5,7%, a marża netto 2,8%.
W ciągu ostatnich trzech kwartałów Grupa TelForceOne prowadziła rozmowy z centralami kolejnych europejskich sieci handlowych, co wkrótce może skutkować podpisaniem nowych umów na dostawy produktów oferowanych przez spółki z grupy kapitałowej. Podejmowane były także intensywne działania nakierowane na pozyskanie do współpracy zagranicznych centrali sieci wielkopowierzchniowych celem dostaw ogólnoeuropejskich. – Chciałbym także podkreślić bardzo intensywny rozwój spółki myPhone. Jak pokazują badania marka myPhone stała się najbardziej rozpoznawalna spośród wszystkich marek krajowych telefonów. Z wyników badania wynika również, że obecnie w Polsce jest mniej więcej tyle samo użytkowników telefonów myPhone, co urządzeń takich marek jak Apple, BlackBerry czy Motorola – informuje Wiceprezes Zarządu.
Przed Grupą najbardziej intensywny okres roku. Zgodnie z tendencją widoczną w latach ubiegłych to IV kw. z reguły jest najlepszy dla spółek z Grupy Kapitałowej TeForceOne.
Podstawowe pozycje skonsolidowanego rachunku wyników
[w tys. zł] |
1-3Q2013 |
1-3Q2014 |
Zmiana |
|
Przychody |
99 111 |
197 375 |
+99,1% |
|
Zysk brutto na sprzedaży |
29 558 |
43 873 |
+48,4% |
|
marża brutto na sprzedaży |
29,8% |
22,2% |
-7,6 p.p. |
|
EBITDA |
6 150 |
11 308 |
+83,9% |
|
marża EBITDA |
6,2% |
5,7% |
-0,5 p.p. |
|
EBIT |
4 817 |
9 486 |
+97,0% |
|
marża EBIT |
4,9% |
4,8% |
-0,1 p.p. |
|
Zysk netto |
2 011 |
5 457 |
+171,3% |
|
marża netto |
2,0% |
2,8% |
+0,8 p.p. |
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/telforceone-po-iii-kw-2014-r-dwukrotny-wzrost-przychodow-i-niemal-trzykrotny-wzrost-zysku-netto